به گزارش روابط عمومی اداره کل ثبت اسناد و املاک استان زنجان، ناصری آذری در جلسه شورای اداری استان که در سالن جلسات پیامبر اعظم(ص) استانداری برگزار گردید با اشاره به اجرای طرح کاداستر توسط سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: اجرای قانون جامع حدنگار یکی از مطمئن ­ترین راه ­ها جهت حفظ و صیانت از اراضی و املاک دولتی و اوقافی می­باشد که مستلزم همکاری کلیه دستگاه ­های اجرایی ذیربط می­باشد.

مدیرکل ثبت استان بااشاره به پیشرفت اجرای قانون کادستر در استان در سال­های گذشته و مقایسه آن با اقدامات انجام گرفته در یک­سال اخیر گفت: در اجرای طرح کاداستر در یک سال اخیر بیش از سه برابر مجموع سال­ های گذشته عملیات تثبیت و جانمایی انجام گرفته است که نشانه­ ی همت و اراده سازمان در اجرای هرچه سریعتر این قانون می­باشد.

ناصری آذری ضمن ارائه ­ی آماری از عملکرد اداره کل ثبت اسناد و املاک استان از ابتدای سال جاری گفت: در سال جاری برای 744 مدرسه، 819  موقوفه و 3237 خانه­ ی روستایی سند مالکیت کاداستری صادر شده و تعداد 2932 فقره از اسناد مالکیت دولتی از دفترچه ­ای به کاداستری تبدیل گردیده است.

وی افزود: طی طرح دیگری که از ابتدای سال جاری آغاز گردیده برای 1012 هکتار از اراضی بستر رودخانه­ ها و 1416 قطعه از اراضی زراعی روستایی سند کاداستری صادر گردیده است.

مدیرکل ثبت استان با اشاره به رشد چشمگیر میزان تثبیت و صدور اسناد مالکیت منابع طبیعی در استان گفت: تاکنون بیش از 560138 هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی استان تثبیت و 1490 فقره سند مالکیت کاداستری برای آنها صادر گردیده است که به این ترتیب میزان تثبیت و صدور سند مالکیت اراضی منابع طبیعی از 9 درصد به 52 درصد افزایش یافته است.

وی ضمن تقدیر از همکاری برخی دستگاه­ های اجرایی ذیربط گفت: از کلیه دستگاه ­های اجرایی که هنوز نسبت به تثبیت املاک و اراضی خود اقدام ننموده ­اند می­خواهیم که در اسرع وقت، با مراجعه به اداره کل ثبت اسناد و املاک استان و واحدهای ثبتی تابعه نسبت به این امر اقدام نمایند.

ناصری آذری در ادامه با اشاره به تفاهم­نامه­های مشترک متعدد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با ادارت، سازمان­ ها و ارگان­های مختلف به تبیین تفاهم ­نامه های همکاری مشترک و دستورالعمل های تنظیمی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با دستگاه های اجرایی در جهت اجرای تکالیف قانون جامع حدنگار پرداخت.    

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار مهم