به گزارش روابط عمومی اداره کل ثبت اسناد و املاک استان زنجان جلسه شورای حفاظت از اراضی و بیت المال با حضور حجت الاسلام صادقی نیارکی رئیس کل دادگستری استان و حجت الاسلام کرمی دادستان زنجان روز سه­ شنبه ششم اسفند ماه جاری در محل سالن کنفرانس دادگستری استان تشکیل گردید.

در این جلسه نادر ناصری آذری مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان ضمن ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در مورد رفع تداخلات در این اداره کل گفت: در کمیسیون رفع تداخلات با تدابیر اندیشیده شده تا به حال هفتاد درصد تعهدات انجام پذیرفته و  این انتظار را داریم که صد در صد تعهدات استان محقق شود.

وی ادامه داد: در بخش کاداستر نیز در طول 5 سال گذشته تقریبا 50 درصد مناطق شهری و 9 درصد اراضی ملی تثبیت گردیده است که تنها دلیل آمار ضعیف عدم تخصیص بودجه کافی به طرح می­باشد.

مدیرکل ثبت استان با اشاره به منابع مختلف درآمدی ثبت افزود: درآمد ثبت استان در پنج سال گذشته مجموعا 470 میلیارد ریال بوده که حدود 130 میلیارد ریال مازاد بر پیش­ بینی بوده است و امسال نیز شاهد 70 میلیارد ریال مازاد در آمد بر پیش بینی سال 98 هستیم.

ناصری آذری گفت: با وجود کثرت درآمدهای پیش­ بینی شده و مازاد درآمد، سازمان ثبت اسناد و املاک در طول این پنج سال در رابطه با اجرای طرح کاداستر از طرف سازمان برنامه و بودجه استان مورد بی ­لطفی قرار گرفته، به گونه ­ای که از بودجه استانی برای اجرای طرح کاداستر تنها مبلغ 60 میلیون تومان جهت خرید دستگاه روور اختصاص یافته است که با توجه به وسعت اراضی استان و حجم کار مورد نیاز مبلغ بسیار ناچیزی است.

مدیرکل ثبت استان در خاتمه افزود: با توجه به اتمام مهلت تعویض اسناد دفترچه­ای به تک­ برگی، این سازمان آمادگی کامل برای اجرای کاداستر در تمام اراضی استان دارد و در این امر نیازمند همکاری ارگان­های دولتی و ملت شهید پرور استان می­باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار مهم