سوالات متداول استعلام و خلاصه معامله ها

 

  1. سوال : نام کاربر و کلمه عبور را که وارد میکنم هیچ اتفاقی نمی افتد و وارد سامانه نمی شوم ؟
  2. نکات مهم و پر کاربرد در تهیه و ارسال استعلام و خلاصه الکترونیکی :
  3. سوال : پاسخ نهایی استعلام دریافت شده از طرف واحد ثبتی اشتباه است، چه باید کرد؟
  4. سوال : پس از تهیه و ارسال خلاصه معامله متوجه شده ام در تهیه خلاصه یکی از آیتمهارا اشتباهی تاپ کرده ام تکلیف چیست؟
  5. سوال : سند را دربازه زمانی مقرر یکماهه تنظیم نموده ام. اما خلاصه الکترونیکی آن در مهلت مقرر ارسال نشده است و اعتبار استعلام پایان یافته است. تکلیف چیست ؟
  6. سوال : نام کار بر یا کلمه عبور اشتباه است ؟
  7. سوال : در خلاصه معامله رهنی چنانچه متعاملین بیشتر از یکنفر باشد به چه طریقی عمل کنم؟
  8. سوال : استعلام پیرو زدن چگونه است؟
  9. سوال : تاریخ اعتبار استعلام تمام شده اما هنوز نمی توانم استعلام مجدد بفرستم و پیغامی مبنی بر تکراری بودن استعلام دریافت میکنم؟
  10. سوال : نام کاربر و کلمه عبور را که وارد میکنم پایین صفحه خطای error on page می نویسد ؟
  11. سوال : نام کاربر و کلمه عبور را که وارد میکنم هیچ اتفاقی نمی افتد و وارد سامانه نمی شوم ؟

سوال : نام کاربر و کلمه عبور را که وارد میکنم هیچ اتفاقی نمی افتد و وارد سامانه نمی شوم ؟

جواب : بایستی مراحل به روز رسانی را مطابق” دستورالعمل به روز رسانی” که در سایت موجود می باشد انجام دهید.

Back to Index

نکات مهم و پر کاربرد در تهیه و ارسال استعلام و خلاصه الکترونیکی :

۱- در مورد استعلامی که جواب ندارد ویا پیغام دارد نمی توان استعلام پیرو فرستاد.

 

۲- در هنگام اخذ استعلام نسبت به کل مالکیت معامل بایستی استعلام تهیه شود

 

۳- در خصوص افراد فوت شده که در شناسنامه فاقد روز و ماه تولد می باشند نیاز به درج روز و ماه تولد نمی باشد و چنانچه کد ملی و سال تولد وارد شود و گزینه” دریافت سایر اطلاعات” زده شود ، سیستم خود اطلاعات فرد را نمایش می دهد

 

۴ – در مورد انتقال اجرایی حتما می بایستی در هنگام تهیه استعلام تیک گزینه ” انتقال اجرایی” فعال شود که بعدا در تهیه خلاصه معامله اجرایی مشکلی ایجاد نشود.

 

۵- در هنگام پرینت جواب استعلام بایستی متن جواب با دقت مطالعه شود و چنانچه هر گونه مغایرتی مشاهده شد ، سندی روی آن استعلام تنظیم نگردد. در صورت عدم توجه به متن جواب استعلام مسوولیت آن با سردفتر می باشد.

 

۶ – همواره بایستی به آیکونهای پاسخ استعلامات دقت شود و تنها در صورتی که جواب تایید (آیکون سبز) صادر شده بود ، نسبت به بقیه مراحل تنظیم سند اقدام گردد.(البته دقت شود که چنانچه برای استعلام جواب صادر شده بود اما آیکون آن قرمز بود فقط می توان خلاصه معامله اجرایی روی آن تنظیم کرد . )

Back to Index

سوال : پاسخ نهایی استعلام دریافت شده از طرف واحد ثبتی اشتباه است، چه باید کرد؟

جواب : پس از ارسال مستندات مالکیت به واحد ثبتی مربوطه و اصلاح اطلاعات مالکیت، مجدداً استعلام پیرو ارسال گردد.

Back to Index

سوال : پس از تهیه و ارسال خلاصه معامله متوجه شده ام در تهیه خلاصه یکی از آیتمهارا اشتباهی تاپ کرده ام تکلیف چیست؟

جواب :درصورتی که خلاصه معامله هنوز تایید نشده باشدبایستی پرینت خلاصه معامله تهیه و به همراه نامه اداری با مهر و امضاء سردفتر، مبنی بر شرح اشکالات به واحد ثبتی مورد نظر ارسال گردد.البته در صورتی که واحد ثبتی خلاصه معامله را تایید نموده است دفترخانه می بایستی جهت کسب تکلیف با اداره کل ثبت اسناد و املاک استان تهران مکاتبه نماید.

Back to Index

سوال : سند را دربازه زمانی مقرر یکماهه تنظیم نموده ام. اما خلاصه الکترونیکی آن در مهلت مقرر ارسال نشده است و اعتبار استعلام پایان یافته است. تکلیف چیست ؟

جواب : جهت اخذ تکلیف می بایستی با اداره کل ثبت اسناد و املاک استان تهران مکاتبه نمایند.

Back to Index

سوال : نام کار بر یا کلمه عبور اشتباه است ؟

جواب : اعلام نام کاربر یا کلمه عبور به هیچ وجه تلفنی امکان پذیر نمی باشد و تنها با مراجعه حضوری شخص سردفتر و یا مکاتبه با اداره کل ثبت استان تهران امکان پذیر می باشد. در صورتی که شخصی غیر از سردفتر جهت اخذ نام کاربر و کلمه عبور مراجعه نماید بایستی همراه معرفی نامه کتبی از سوی سردفتر باشد .

Back to Index

سوال : در خلاصه معامله رهنی چنانچه متعاملین بیشتر از یکنفر باشد به چه طریقی عمل کنم؟

جواب: در خلاصه معاملات رهنی چنانچه تعداد متعاملین بیشتر از یکنفر باشد می توانید به تعداد متعاملین خلاصه رهنی ثبت و ارسال نمایید و در هر خلاصه یکی از متعاملین را انتخاب نمایید ( در قسمت اطلاع رسانی این موضوع گنجانده شده است . )

Back to Index

سوال : استعلام پیرو زدن چگونه است؟

جواب : یک استعلام جدید ( بدون کپی کردن)  باز می کنید فقط تیک “پیرو” رافعال نموده و شماره اندیکاتور و تاریخ اولین ارسال استعلام قبلی را وارد نموده و بقیه مراحل مانند یک استعلام عادی تهیه و ارسال شود.

 

Back to Index

سوال : تاریخ اعتبار استعلام تمام شده اما هنوز نمی توانم استعلام مجدد بفرستم و پیغامی مبنی بر تکراری بودن استعلام دریافت میکنم؟

جواب : مجموعا پاسخ هر استعلام در شهر تهران ۳۷ روز دارای اعتبار می باشد که سردفتر در ۳۰ روز ابتدایی موظف به تنظیم سند و ارسال خلاصه آن می باشد، در صورتی که خلاصه معامله در ۳۰ روز ابتدایی ارسال نشد ( به شرط تنظیم سند) در ۷ روز باقی مانده تنها قادر به ارسال خلاصه معامله الکترونیکی می باشد و تنظیم سند در این زمان معتبر نیست، چنانچه از استعلامی که دارای پاسخ نهایی است در تنظیم سندی استفاده نگردید و مهلت ۳۰ روزه آن تمام شد سردفتر می بایست اقدام به ارسال مجدد استعلام نماید و اگر ۳۷ روز پایان نیافته باشد ارسال استعلام توسط فیلد پیرو میسر است

Back to Index

سوال : نام کاربر و کلمه عبور را که وارد میکنم پایین صفحه خطای error on page می نویسد ؟

جواب : بایستی مراحل به روز رسانی را مطابق” دستورالعمل به روز رسانی” که در سایت موجود می باشد انجام دهید.

Back to Index

سوال : نام کاربر و کلمه عبور را که وارد میکنم هیچ اتفاقی نمی افتد و وارد سامانه نمی شوم ؟

جواب : بایستی مراحل به روز رسانی را مطابق” دستورالعمل به روز رسانی” که در سایت موجود می باشد انجام دهید.

Back to Index