به گزارش روابط عمومی اداره کل ثبت اسناد و املاک استان زنجان جلسه شورای قضایی استان  با محوریت «هم اندیشی و بررسی چالش­های مشترک اعضای شورا» در سالن کنفرانس این اداره کل برگزار گردید.

در ابتدای جلسه نادر ناصری آذری مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان با عرض خیرمقدم به اعضای شورای معاونین و قضایی استان و تشکر از رئیس کل دادگستری استان در برگزاری برنامه­ی هر مسجد یک حقوقدان گفت: در سه برنامه­ای که تا به حال برگزار شده علاوه بر حل مشکل شهرداری ناحیه 1 زنجان در شهرستان خدابنده مشکل ثبتی اشخاص متعدد و در خرمدره مشکلات ثبتی 187 نفر که قریب به ده سال با آن درگیر بودند حل گردید.

وی در ادامه با اشاره به تغییراتی که در واحد اجرای اسناد رسمی ایجاد گردیده افزود: حسب رهنمودهای ریاست محترم سازمان ثبت اسناد واملاک کشور ارجاع و انجام امور پرونده های مهریه­ی در واحد اجرا بر عهده کارشناسان خانم می باشد.

ناصری آذری ادامه داد: طی ماه گذشته بیش از 2400 پرونده مختومه­ی اجرا داشتیم که با روند فعلی انتظار داریم در ماه جاری بیش از 5000 پرونده مختومه داشته باشیم.

مدیرکل ثبت استان ضمن اشاره به تعامل خوب اجرای ثبت با دادگستری گفت: در 9 ماهه نخست سال جاری واحد اجرای اسناد رسمی زنجان 1543 پرونده وارده داشت که از این میزان، 1025 پرونده مربوط به مهریه بوده است و در مجموع 200 پرونده با سازش به پایان رسیده و نزدیک به 200 پرونده نیز به خاطر عدم شناسایی اموال متوقف مانده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار مهم