به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل، دکتر بابایی معاون رییس قوه قضاییه و رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در سفر استانی خود به استان زنجان در دیدار با آیت الله خاتمی نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان ضمن ابلاغ سلام ریاست معظم قوه قضاییه و ارایه گزارشی از اقدامات سازمان گفت: زنجان یکی از استان های پیشرو در صدور اسناد کاداستری در میان استان های کشور است و در تثبیت و صدور اسناد کاداستری اقدامات ارزشمندی در این استان صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه اجرای کامل قانون جامع حدنگار (کاداستر) کشور مصوب ١٣٩٣/١١/١٢ نیازمند تعامل بین همه دستگاههای کشور است افزود: با توجه به اتمام کاداستر اراضی ملی تا پایان سال جاری ، تمام تلاش سازمان ، اتمام کاداستر اراضی کشاورزی در سال ۱۴۰۱ است و امیدواریم با حمایت و تعامل دستگاههای متولی این هدف گذاری تحقق یابد.

وی با اشاره به جلسه قرارگاه ملی اراضی کشاورزی افزود: مستند به ماده ٩ قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی مصوب ١٣٨٩/۴/٢٣ و ماده ۵۴ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور مصوب ١٣٩۴/٢/١ و آیین نامه اجرایی قانون ، رفع تداخلات اراضی در دو شهرستان سلطانیه و خرمدره به طور کامل انجام شده ‌ و ۳۰ درصد از سندهای مفروزی زارعین در این دو شهرستان نیز صادر شده است.

وی با اشاره به سیاست های ابلاغی ریاست معظم قوه قضاییه بیان داشت: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بر اساس هدف گذاری های تعریف شده ، در مسیر هوشمند سازی تمامی فرآیندهای ثبتی حرکت می کند و سعی دارد تمام خدمات خود را بر پایه فناوری و هوش مصنوعی به مردم ارائه کند و در آینده نزدیک شاهد سازمان ثبت هوشمند در راستای افزایش رضایتمندی مردم خواهیم بود.

آیت الله خاتمی امام جمعه زنجان در ادامه جلسه با تشکر از اقدامات جهادی که در حوزه کاداستر در کشور صورت گرفته است بیان داشت: در حوزه صدور اسناد کاداستری اقدامات خوبی در استان زنجان صورت گرفته است.

وی افزود: تحقق این طرح ملی نیازمند تعامل و هماهنگی کامل تمام دستگاه های استانی است و به پشتوانه همین تعامل می توان انتظار داشت کاداستر کشاورزی زودتر به اتمام برسد.

لازم به ذکر است دکتر بابایی پیش از این جلسه با حضور در گلزار شهدا ضمن غبارروبی مزار شهدا به مقام شامخ شهیدان مدافع حرم و شهدای گمنام ادای احترام کردند و تاکید نمودند که تمامی مسئولین نسبت به خون این عزیزان مسئول هستند.

دکتر بابایی در این سفر، بازدید از واحدهای ثبتی ، نشست با نخبگان و جوانان واحدهای ثبتی ، حضور در شورای قضایی دادگستری کل استان زنجان ، حضور در قرارگاه جهادی کاداستر شهید سلیمانی و نشست با روسای ادارات ثبت استان زنجان را در برنامه خود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار مهم