توجه به تعلیم و تربیت یکی از آموزه های مهم دین اسلام و به تبع آن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بعد از پیروزی در سال 1357 بوده است. برای تعلیم و تربیت دانش آموزان نیازمند فضاهای مناسب آموزشی هستیم که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایجاد، تجهیز و توسعه فضاهای آموزشی مورد توجه جدی قرار گرفته و همواره رو به توسعه بوده است.

در این راستا  سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور درسال 1354 به منظور «احداث، توسعه، ترمیم و نوسازی ساختمان  مدارس، تهیه لوازم و تجهیزات مورد نیاز آن ها و نیز تعیین معیارها و استانداردهای مطلوب فضاهای آموزشی و پرورشی، در وزارت آموزش و پرورش تأسیس و پس از پیروزی شکوه مند انقلاب اسلامی به عنوان بازوی عمرانی عهده‌دار ساخت و تآمین فضاهای آموزشی و پرورشی در سراسر ایران اسلامی و خارج از کشور شد.

بزرگترین دارایی این سازمان، نیروی انسانی متخصص و متعهد است. روحیه جهادی و خستگی ناپذیر کارکنان و مهندسان و معماران این سازمان برای اعتلای میهن، منشاء دستاوردهای درخشان در نوسازی، بازسازی، مقاوم سازی، افزایش ایمنی، استانداردسازی و ارتقای چشمگیر کمّی و کیفی مدارس شده است؛ آنگونه که مدارس، مستحکم ترین بناهای شهرها و روستاهای کشور محسوب می شوند و همواره در ارزیابی های سالانه دستگاه‌های نظارتی عنوان دستگاه برتر درکیفیت اجرای پروژه ها را از آن خود کرده است.

این سازمان تخصصی هم اکنون با رویکرد تخریب و بازسازی مدارس فرسوده، مکانیابی دقیق، علمی مدارس با افق دید بلند مدت، ایمن سازی مدارس و احداث و توسعه “مدارس سبز” مبتنی بر مدیریت سبز و با هدف فرهنگ سازی اهمیت مسائل زیست محیطی فعالیت می کند.

اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان نیز متناسب با اهداف سازمانی در استان زنجان فعالیت کرده و در سال های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون دستاوردهای مهمی داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار مهم