به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل، دکتر بابایی در ادامه سفر خود به استان زنجان در جلسه شورای قضایی استان حضور یافت و با اشاره به استفاده از ظرفیت تمامی دستگاهها در اجرای قانون جامع حدنگار (کاداستر) کشور گفت: تا اول اسفند ماه سال ۱۴۰۰ سند مالکیت کاداستری قریب به ۹۰ درصد اراضی ملی و دولتی با مساحت بالغ بر ۱۲۴ میلیون هکتار صادر شده است که از آن میزان حدود ۳۰ میلیون هکتار  معادل ۲۴ درصد آن در ۴ ماه اخیر محقق گردیده است.
وی افزود: اگر از ظرفیت هایی که در دادگستری ها وجود دارد به درستی استفاده شود صدور اسناد کاداستری اراضی ملی و کشاورزی با سرعت بیشتری انجام خواهد شد.
وی افزود: تعامل و همکاری خوبی که در سطح استان زنجان شکل گرفته باعث شده است که این استان در سطح کشور در حوزه صدور اسناد ملی پیشرو باشد.
رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به اهمیت اجرای کاداستر در کشور اظهار داشت: اگر دستگاههای متولی در اجرای قانون جامع حدنگار (کاداستر) کشور کم کاری نکرده و به وظایف قانونی خود عمل کنند مالکیت ها مشخص شده و زین پس شاهد بروز فساد در حوزه زمین نخواهیم بود.
بابایی با اشاره به سند تحول و تعالی قوه قضاییه بیان داشت: بر اساس سند تحول و تعالی اقدامات اصلاحی خوبی در خصوص فرآیندهای خدمات رسانی سازمان انجام شده است.
معاون رییس قوه قضاییه با بیان اینکه راهبرد اصلی سازمان ، هوشمند سازی فرآیندهای ثبتی در جهت افزایش رضایتمندی مردم است، افزود: یکی از اولویت های سازمان پیاده سازی هوش مصنوعی در لایه لایه سازمان است تا از این طریق مراجعات مردمی را به حداقل کاهش دهیم زیرا معتقدیم هر جا مراجعات مردم زیاد بوده زمینه بروز فساد شکل گرفته است.
پیش از سخنان دکتر بابایی، حجت الاسلام والمسلمین صادقی نیارکی رییس کل دادگستری استان زنجان ضمن تقدیر ویژه از اقدامات سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در اجرای کاداستر گفت: در صدور اسناد کاداستری اراضی ملی کار بزرگی در سازمان صورت گرفته است که مطمئنا این اقدامات تاثیر بسزایی در کاهش پرونده های محاکم خواهد داشت.
وی با اشاره به ماموریت های مشترک سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و دادگستری ها افزود: با نگاه جهادی که در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور حاکم شده است  شاهد انقلابی در تمام عرصه های خدمت رسانی هستیم که آثار خوبی هم تاکنون به همراه داشته است.
وی با بیان اینکه اقدام بهنگام سازمان در صدور سریع اسناد با کاهش دعاوی مرتبط رابطه مستقیمی دارد، بیان داشت: صدور اسناد اراضی کشاورزی سالها مغفول مانده بود که بحمدالله با تشکیل قرارگاه ملی اراضی کشاورزی این مهم در سال آینده به اتمام خواهد رسید و تلاشهای رییس محترم سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در طول این مدت کوتاه قابل ستایش است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار مهم