اولین جلسه قرارگاه صدور اسناد اراضی کشاورزی استان زنجان تشکیل شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل ثبت اسناد و املاک استان زنجان در این جلسه که با حضور استاندار، نماینده ولی فقیه در استان، معاون وزیر و رئیس امور اراضی، معاون املاک و کاداستر و مدیرکل کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و مدیران استانی دو دستگاه مذکور تشکیل شد آیت الله علی خاتمی نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان با بیان اینکه مسئولان باید همواره همراه مردم باشند اظهار کرد صدور اسناد اراضی کشاورزی خدمت بزرگی به مردم است و خدمت به مردم یک نعمت است که از بعد دیگر باعث حفظ داشته هایمان می شود که خوشبختانه اقدامات خوبی در این رابطه در حال انجام است.

در ادامه جلسه دکتر محسن افشارچی استاندار زنجان با اشاره به اینکه اهمیت موضوع کاداستر بسیار زیاد است اظهار کرد این موضوع مصوبه سفر ریاست جمهوری و یک موضوع حاکمیتی است و با توجه به جلساتی که با مدیران جهاد کشاورزی، ثبت اسناد و املاک و امور اراضی استان داشتیم امیدواریم طی یک هفته­ ی آینده شاهد اتفاقات خوبی در این زمینه باشیم.

دکتر شجاعی معاون وزیر و رئیس امور اراضی کشور نیز با تاکید بر تسریع صدور اسناد اراضی کشاورزی در کشور گفت: جلوگیری از سودجویی و زمین خواری از مهمترین آثار ثبت اسناد اراضی کشاورزی خواهد بود.

وی تصریح کرد البته از لحاظ صدور اسناد اراضی از بسیاری از کشورها عقب هستیم اما امیدواریم با وجود این روحیه انقلابی در مسئولان استانی تا پایان دهه فجر شاهد رفع تداخل در دو شهرستان سلطانیه و خرمدره و صدور سند اراضی کشاورزی در این دو شهرستان باشیم.

وی با اشاره به اینکه دولت و مردم باید کنار هم و به صورت هوشمندانه پای کار باشند افزود: با تشکیل قرارگاه صدور اسناد اراضی کشاورزی با هدف مدیریت و برنامه ریزی برای شناسایی اراضی کشاورزی به صورت هفتگی در استان‌ها تشکیل خواهد شد.

آقای بهبهانی معاون امور املاک و کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ضمن اشاره به رسالت ذاتی سازمان در ثبت و صدور سند گفت: تثبیت مالکیت و صدور سند از رسالت های ذاتی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور است و استان زنجان در زمینه ­ی جانمایی، تثبیت و صدور اسناد اراضی کشاورزی، پیشرو می­ باشد.

وی با اشاره به برنامه اداره کل ثبت اسناد و املاک استان زنجان مبنی بر صدور 14000 سند مالکیت کاداستری اراضی کشاورزی در دو شهرستان سلطانیه و خرمدره تا پایان دهه فجر سال جاری از آمادگی کامل سازمان برای تحقق این امر مهم خبر داد.

در ادامه فلاح مدیرکل کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به رسالت­ های سازمان در زمینه کاداستر گفت: اهداف اصلی اجرای طرح کاداستر اراضی اعمال استانداردهای کاداستر در نقشه ­ها، اجرای مقررات تثبیت مالکیت دولت، ایجاد سامانه کاداستر اراضی ملی و دولتی منطبق بر پایگاه ملی اطلاعات مکانی و اخذ اسناد تک برگ اراضی ملی و دولتی است

در این جلسه ناصری آذری مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان با اشاره به صدور اولین اسناد اراضی کشاورزی در سطح کشور توسط این اداره کل گفت: اداره ثبت اسناد و املاک استان برای هر نوع همکاری در این راستا آمادگی کامل دارد.

لازم به ذکر است نخستین سند کشاورزی کشور، تیرماه سال گذشته در استان زنجان صادر شد و در حال حاضر استان زنجان، پیشتاز تثبیت اراضی کشاورزی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار مهم