در ابتدای این جلسه مدیرکل ثبت اسناد و املاک استــــــان زنجان ضمن خیرمقدم به تمامی حاضرین در جلسه و تشکـر و قـدردانـی ویـژه از حمـایـت هـای کـامـل و جـامـع دکتر بابایی معـاونت رئـیـس قـوه قضـائیـه و ریـاسـت عـالـی سـازمـان ثبـت اسنـاد و امـلاک کشـور اظهار داشت: برابر فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) سیاست های کلی نظام اعتبارزدایی از اسناد عادی و اجرای کامل حدنگاری اراضی زراعی است و تأکید ریاست عالی سازمـــــان ثبت پیشبرد اهداف این سازمان با بهترین عملکرد می باشد. استان زنجــان به دلیل تعاملات بسیار خوبی که با جهاد کشاورزی و امور اراضی استان داشته و دارد پیشرو در زمینه حدنگاری اراضی کشاورزی بوده است. به گونه ای که اولین سنــــد حدنگاری اراضی زراعی مربوط به روستای ولیاران و توسط استان زنجان صادر گردید.

وی عنوان داشتند: ۸٠ درصد از پرونـــده های تشکیلی در زمینه ی حدنگاری اراضی زراعی مربوط به اسناد عادی بوده و مسیری جــز قانون تعیین تکلیف ندارد. رسیـدگـی بـه حجــم وسیع پرونده های ورودی علاوه بر امور روزمره همت والای همکاران استان را نشان می دهد.

پرونـــــده های تشکیلی در اجرای قانون تعیین تکلیف در یک سال اخیر برابر کل پرونده های تمامی ده سال گذشته بوده است. با این حجم وسیع از پرونده های ورودی ، تلاش جهــــــــادی و شبانه روزی همکاران مجموعه ثبت استان سبب گردیده که (۹٠) درصد پرونده ها رسیدگی و منجـر بـه صـدور رأی و سند گردد.

کـاظمـی اظهـار داشت: در زمان مدیریت آقای نیارکی ریاست کل وقت دادگستری استان ما قول صدور ۱٠٠٠ رأی در هر ماه را دادیم. اما همت مضاعف و کار شبانه روزی همکاران در حال حاضر این عملکـــــرد را بـه بیش از چهاربرابر در ماه افزایش داده است و در هر ماه برای چهارهزار پرونده رای صادر می‌گردد که کمتر از دو درصد آن آرای منفی می باشد .

تلاش های جهادی همکاران مجموعه ثبت اسناد و املاک استان زنجان سبب گردیده که این استــان رتبه ی اول کشوری در زمینه تثبیت و صدور اسناد از لحاظ قطعه در اسفند ماه سال گذشته را به خــود اختصاص دهد. علاوه بر موارد فوق و برابر پایش عملکرد سازمان ثبت در مجموع در سه حوزه املاک و اجرا و ثبت شرکت ها در سال گذشته رتبه دوم را کسب کرده است.

همچنین استان زنجــــان در زمینه رفع تداخلات جزء سه استان برتر کشـــــــور بوده و رفع تداخلات به صورت ۱٠٠ درصدی انجام پذیرفته است که در همین جلسه از تعاملات بسیار سازنده مدیریت امور اراضی و جهاد کشاورزی تشکر می نماییم.

در ادامه معاونت کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ضمن ابــــلاغ سلام و خداقوت معاون رئیس قوه قضائیه و ریاست عالی سازمــــــــان ثبت اسناد و املاک کشور به تمامی همکاران ثبت استان زنجان اظهار داشتند: استان زنجان کم حاشیه ترین و کم چالش ترین استان در زمینه حدنگاری بوده و این امر بارها در جلسـات سازمان نیز مطرح گردیده است.

بازدیدهای انجام گرفته از واحـــــدهای ثبتی شهرستان های ابهر ـ خرمدره ـ و سلطانیه گویای هم سویی کامل استان با سیاست ها و اهداف عالی سازمان می باشد. سیاست کلی سازمــــــان در حال حاضر حدنگاری اراضی کشاورزی است. لذا رؤسای واحدهای ثبتی تمرکز اصلی خود را در این زمینه به کار گیرند. برنامه ریزی دقیق و رصد کامل امور توسط مدیرکل ثبت اسناد و املاک استـــان زنجان را به استان برتر در تمامی امور تبدیل نموده است .

شفیعی کارشناس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نیز تمامی نکات مورد نیاز در جهت افزایش عملکرد استان را به صورت تخصصی بررسی و عنوان داشتند: مصوبات کارگروه حدنگاری اراضی زراعی بسیاری از گره ها و دشواری ها را حل و فصل نموده، لذا ضروری است که این مصوبات به صورت کامل در تمامی استان ها اجرا گردد.

در ادامه مدیرکل امور اراضی استان زنجان ضمن تشکر از تلاش های مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان زنجـــان ، حضور ایشان را سبب افزایش سرعت عملکرد استــــان عنوان و یکی از پایه های برتری استان زنجان در زمینه ی حدنگاری اراضی زراعی دانست.

در پایان جلسه موانع و مشکلات موجود توسط معاونین و روسای واحدهای ثبتی مطرح و راهکارهای لازم ارائه گردید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار مهم